Binck is de onafhankelijke online bank voor beleggers. Binck richt zich op de particuliere belegger die meer uit zijn vermogen wil halen. Door de felle concurrentie is acquisitie hard nodig waarbij het verbreden van het productaanbod, het vergroten van de merkassociatie en het verhogen van de merkwaarde belangrijk zijn.
Binck klopte aan bij WeLikeMilk met de vraag om de naamsbekendheid te verhogen en nieuwe klanten te trekken. WeLikeMilk heeft een strategie opgesteld om zowel meer kwalitatief websiteverkeer te genereren als de conversieratio te verhogen. Hierbij wilde Binck meer kennis vergaren over digital en grip houden op de online advertising.
WeLikeMilk heeft een mediastrategie voor Binck Bank opgesteld en de vertaalslag gemaakt van offline- naar onlinecampagne. Hierbij is gebruik gemaakt van zowel display advertising en social media advertising en is er gekozen voor een always-on campagne.
Tijdens de campagne is er met display advertising gebruik gemaakt van zeer specifieke targeting zoals custom audiences en umfeld. Door kwalitatieve publishers zoals Sanoma, Financieel Dagblad en NRC te benaderen hebben we specifieke doelgroepen kunnen bereiken in het financiële segment. Dit heeft ervoor gezorgd dat Binck de juiste doelgroepen, op het juiste kanaal met een passende boodschap heeft kunnen bereiken.
De carroussel en het canvas blijken zeer succesvolle formaten te zijn voor zowel website verkeer als interactie op Facebook. Vooral het canvas is een zeer effectieve uiting dankzij de informatie die in het canvas zelf te vinden is. Mensen die daarna nog doorklikken naar de website voor extra informatie zullen oprechte interesse hebben in Binck.
De inzet op kwalitatieve financiële domeinen en zeer specifieke targeting heeft er voor gezorgd dat we in het hart van de Binck doelgroep hebben kunnen adverteren. Ondanks de relatief hogere kosten voor kwalitatieve domeinen heeft de campagne goede resultaten opgeleverd. De inzet van hetzelfde campagnebeeld op alle platformen heeft voor een uniforme campagne boodschap gezorgd. Daarnaast hebben we door de inzet van verschillende platformen de doelgroep op meerdere manieren kunnen bereiken.
Tijdens de Touch-laag richten we ons op uniek bereik en viewability. We hebben standaard IAB-banners ingezet op kwalitatieve domeinen en video’s op Twitter en Facebook.
De Facebook Canvas is ingezet om kwalitatief verkeer naar de site te realiseren.
In de Sell-laag hebben we geretarget met een Facebook timeline-ad en met standaard IAB-banners.
19 september 2018