Grow your brand on digital

CASE STUDY DAKA.
Waar ga jij voor?
Wij zijn WeLikeMilk, de digital growth agency. Wij maken merkcampagnes meetbaar en performance campagnes succesvoller. Wij helpen marketeers om met de juiste insights en mediastrategie, langetermijngroei te realiseren. CONTACT US
DAKA: 'WAAR GA JIJ VOOR'

Campagne resultaten

Impressies x Miljoen
78
Aantal clicks x 1000
180
% boven CREA benchmark*
18
experts in field

De start van Daka's digital journey

In het ‘betaalbare’ segment neemt de concurrentiedruk in sportretail toe door de ijver van ambitieuze buitenlandse formules zoals Decathlon en door opportunistisch handelen van branchevreemde aanbieders zoals supermarktdiscounters. Verder komen er steeds meer brandstores – u kent natuurlijk de Nike en Adidas winkels- bij. Hiermee wordt de detaillist overgeslagen in het verkoopproces en heeft hij er weer een concurrent bij. Tot slot blijkt ook in deze branche internet een concurrent voor de fysieke winkel.

projects

1500

experts in field

Uitdaging

DAKA stelt zich de ambitie om binnen 3 jaar een landelijke speler van formaat te worden met een marktaandeel van 5%. Om deze ambitie waar te kunnen maken, was de vraag aan WeLikeMilk en Today is Canday om DAKA uniek neer te zetten in de markt van sportretailers. Lokaal te beginnen, overigens. Hiervoor had DAKA behoefte aan een nieuwe on-line marketing strategie die tactisch ook aansluit op de ontwikkelde positionering, en campagne die Today is Canday ontwikkelde.

'Waar ga jij voor?'

experts in field

De oplossing

Hoe je over winnen denkt of wat je overwinnen moet. Ga voor groei, ontwikkeling, verbetering van je eigen kunnen. Middels het thema ‘Waar ga jij voor?’ creëerde WeLikeMilk in samenwerking Today is Canday onderscheidend vermogen voor DAKA door in de (sport)beleving juist die eigen persoonlijke, kleine succes- en pleziermomenten tijdens het beoefenen van je sport op te spelen, in plaats van clichématig te focussen op de eindprestatie. Want juist in die kleine overwinningen met betrekking tot je sportvaardigheden, ligt het bewijs van DAKA’s assortiment, advies en betrokkenheid.

d

Merk

eco systeem

Stap 1

De opstartfase

DAKA kent de lokale sporters. En dus startte de campagne niet na, maar met het zoeken naar de gezichten. Niet bij een model-agency, maar door ‘grassroots-style’ de lokale sporthelden te rekruteren, uit de regio’s om de DAKA-filialen heen. Middels flyers, een advertentie in de krant en een online campagne, nodigden we sporters uit om hun verhaal in te zenden in de vorm van een korte video.

Stap 2

Engagement

Onze doelgroep is voor, als én na de campagne engaged gehouden door door de waar ga jij voor uitdaging. In het casting stadium krijgen wij enorm veel user-generated-content terug. Van leuk, vermakelijk tot semi-professioneel. Hiervan is een compilatievideo gemaakt. Vervolgens vroegen we de creatiefste inzenders om op te treden in de volgende fase van de DAKA-campagne. Onze local-heroes bewezen meteen de waarde van locale ambassadeurs in plaats van algemene influencers.

experts in field

Content, content, content.

Met iedere ambassadeur gingen wij een volle dag aan de slag. Soms een beetje intimiderend misschien; zo’n professionele camera, geluidsmensen en een strenge regisseur om je heen. Output: bergen ruw materiaal waar later zowel alle campagnefotografie als al het videomateriaal uit geselecteerd zou worden. Van al het materiaal uit de shoots zijn highlights genomen voor de Hero video van de campagne. In de touch laag laat onze hero video alle sporters zien. Om een zo breed mogelijk publiek van sporters aan te spreken. Deze video is in verschillende vormen ingezet op alle programmatic video kanalen en social media. Elke edit van onze hero video is op maat gemaakt voor elk medium: Facebook, Instagram, Youtube en platforms voor uitgesteld kijken!

De Touch, tell, Sell strategie

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

This is custom heading element

In de TELL-laag van de campagne wordt er specifiek ingezoomd op elke sport en sporter. In deze laag worden er specifieke video’s ingezet voor elke sport gericht op audiences waar de video’s het meest relevant zijn. Onze hockeyster Maup is te zien op hockey sites en artikelen en onze voetbal ambassadeur op voetbalsites en artikelen. Hetzelfde geld voor social media waar geïnteresseerden in een specifieke sport worden benaderd met de sporter die het best bij ze past. Hier wordt gebruik gemaakt van custom audiences om zowel bestaande DAKA klanten binnen een bepaalde sport aan te spreken als nieuwe potentiële DAKA klanten

This is custom heading element

Van elke local hero is een basis videoportret ge-edit. We hebben deze teruggesneden tot 1 minuut durende video’s, voor gebruik in sociale media. Ook zijn er van elke sporter ook 30, 15 en 6 seconden video-edits gemaakt met daarin een krachtig statement, voor in pre-rolls bijvoorbeeld.

This is custom heading element

In de SELL laag van de campagne wordt een combinatie van high impact banners en dynamische retargeting ingezet om consumenten te helpen hun aankoopproces af te maken.

This is custom heading element

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

DAKA: 'WAAR GA JIJ VOOR'

Campagne resultaten

Impressies x Miljoen
78
Aantal clicks x 1000
180
% boven CREA benchmark*
18

Meer over wat wij met Content Marketing voor u kunnen betekenen?

Neem dan gerust contact op met onze online marketeer Malou.

Malou Roesink Online Marketeer